VETENSKAPSBLOGGEN

"Vetenskap löser aldrig ett problem utan att skapa tio fler"

HUR PÅVERKAS DU AV ATT TRÄNA?

Publicerad 2012-10-02 14:58:00 i Allmänt, Biologi, Fysik,

Nya forskningsresultat visar att för var 5:e person kan det faktiskt vara negativt att träna! Vad, hur och när man ska träna måste individanpassas. Alla reagerar nämligen mycket olika på träning. 
 
Får du mycket lätt bättre kondition eller ligger konditionen på samma nivå hur mycket du än tränar? Med hjälp av en analys av ditt blodprov kan forskare nu se hur du reagerar på träning! 
 
Se hela programmet från Ventenskapens värld HÄR!
 
Bildkälla: http://www.lifeportalen.se/uploads/pictures/normal/3c4f2dbd694d1f826b61cf03d3e998c9.jpeg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

VETENSKAPSBLOGGEN

Hej! Jag heter Carolina Broberg och går sista året på gymnasiet. Den här bloggen är mitt projektarbete där mitt syfte är att öka intresset för naturvetenskap. Jag vill gärna veta vad du tycker om bloggen! Har du någon synpunkt eller tips till mig? Skriv en kommentar! Carolina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela