VETENSKAPSBLOGGEN

"Vetenskap löser aldrig ett problem utan att skapa tio fler"

NOBELVECKAN HAR INLETTS!

Publicerad 2012-10-08 14:55:00 i Allmänt, Biologi, Fysik, Kemi,

Nobelveckan pågår från måndagen den 8:e oktober till den 15:e! Under denna vecka får vi reda på vilka som blir belönade med det ärofyllda Nobelpriset för sin forskning! Så här ser hållpunkterna ut:
 

Måndag klockan 11.30: Fysiologi och medicin. Plats: Karolinska institutet.

Tisdag klockan 11.45: Fysik. Plats: Kungliga Vetenskapsakademin.

Onsdag klockan 11.45: Kemi. Plats: Kungliga Vetenskapsakademin.

Torsdag klockan 13.00: Litteratur. Plats: Svenska akademin.

Fredag klockan 11.00: Fredspriset, Plats: Oslo.

Måndag 15 oktober klockan 13.00: Ekonomipriset. Plats: Kungliga Vetenskapsakademin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

VETENSKAPSBLOGGEN

Hej! Jag heter Carolina Broberg och går sista året på gymnasiet. Den här bloggen är mitt projektarbete där mitt syfte är att öka intresset för naturvetenskap. Jag vill gärna veta vad du tycker om bloggen! Har du någon synpunkt eller tips till mig? Skriv en kommentar! Carolina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela